Allmänt om Miwex Fritid AB
Företaget har sitt säte i Åtvidaberg. Företagets postadress är Bruksgatan 9 59730 Åtvidaberg.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@miwex.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@miwex.se
Övergiven kundvagn
Om du har lagt varor i kundvagnen utan att fullfölja köpet, e-postar vi en kom-ihåg-lista till dig över de produkter som du lagt i kundvagnen, förutsatt att du:
- prenumererar på vårt nyhetsbrev,
- eller är registrerad kund hos oss,
- eller har angett din e-postadress hos oss på annat vis.
Detta är en extra kundservice för att göra ditt köp hos oss så smidigt och enkelt som möjligt. Du kan när som helst återskapa kundvagnen med alla varorna i eller låta bli. Du behöver således inte agera om du ej önskar fullfölja köpet.
Pris och tillgänglighet på produkterna baseras på tidpunkten då du la produkterna i kundvagnen. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna något i samband med olika kampanjer med utlöpsdatum. Produkterna kan också ha sålts slut.
Betalning och Leverans
När du lagt varor i varukorgen och går till kassan, framgår vilket betalningssätt som gäller, om priserna är inklusive eller exklusive moms samt vilken momssats som i givet fall gäller.
Vanligtvis på lagervaror som finns på lager är det ca 1-4 dagars leveranstid, beroende på vart i landet leveransen ska till. På beställningsvaror bekräftar vi alltid leveranstiden vid order.
Företagspriser visas i webshopen och frakt tillkommer på alla beställningar om inget annat är avtalat.
Observera att ni kan själva välja om ni vill se priser exklusive eller inklusive moms.
Fraktkostnaden beräknas på vikt och storlek, ni kan alltid be om att få veta fraktkostnaden innan ordern skickas.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
För nya kunder tillämpas förskottsbetalning.
I webbutiken kan varor eventuellt vara markerade med leveransindikering. Vi förbehåller oss rätten att stryka ej levererbar vara från din order med prisavdrag för densamma. Önskar du beställa annan, likvärd vara, är detta att betrakta som en ny order. Om du önskar avbeställa en vara på grund av dröjsmål med leveransen, är detta möjligt att göra fram till dess att varan effektuerats, dvs faktura eller frakthandling har skapats. Delleveranser sker endast på din begäran och kan medför ytterligare fraktkostnad för dig.
SVEA Företagsfaktura:
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
Ändring av beställning
Du kan göra ändringar i din beställning av lagerförda varor fram till dess att beställningen har effektuerats. Om ändringen godkänns kommer eventuella prisdifferenser att regleras enligt det pris, som gäller vid ändringstidpunkten.
Avbeställning
En avbeställning är inte giltig förrän du mottagit bekräftelse från oss. Du kan avbeställa din order utan kostnad för dig fram till dess att beställningen har effektuerats. Efter denna tidpunkt är du, som beställt, skyldig att ta emot leveransen. Företag som avbeställer en specialtillverkad vara måste betala ersättning för havda kostnader fram till avbeställningen samt för utebliven vinst.
Reklamationer och återköp i vissa fall.
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till kund. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer kontakta oss på info@miwex.se. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Om vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid, återbetalar vi skadade eller felaktigt skickade varan.
Kompatibilitetsproblem kan förekommer mellan olika produkter, och vi rekommenderar dig därför att ta reda på så mycket som möjligt innan du gör din beställning för att undvika onödiga kostnader.
Retur och Ångerrätt
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du kan göra en retur.
Kontakta oss på info@miwex.se och meddela att ni önskar göra en retur och ange orsak, vi återkommer då med ett godkänt returnummer.
Varor som skickas åter till oss utan godkänd retur kommer att returneras till avsändaren.
Beställnings- och specialprodukter, gäller ej returrätt.
Returadress: Miwex Fritid AB, Eksågsvägen, Facetten Kaj 11, 59730 Åtvidaberg.
Transportskador.
Vid mottagande av din beställning, se över godset för eventuella transportskador. Vid transportskada eller saknat gods skall det noteras på fraktsedeln innan mottagandet godkänns till fraktbolaget, därefter anmäls detta snarast till oss. Bild på skadad leverans/produkt och övrig information om sändningen skall bifogas.
Tryckfel m.m.
Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor och tjänster som förekommer i vårt sortiment.
Force Majeure
Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, elavbrott, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.
Tvist
Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) tillhandahåller ett kostnadsfritt förfarande, som privatpersoner kan utnyttja i tillfälle av tvist. Vi har som policy att alltid följa ARN:s rekommendationer. Tvist mellan företag avgörs av allmän domstol.